Sunday 24 September 2017

Apa itu sistem MLM? "Business selling Product using MLM VS selling MLM using Product"

Ada BEZA tau kalau berbisnes jual product guna "sistem MLM" sebagai medium jualan dan jual "sistem MLM" guna product sebagai medium jualan. It's totally different. (MLM = MultiLevel Marketing).

Berbisnes jual Product dgn "sistem MLM" benefit dia sangat hebat dan akan terus menembusi pasaran antarabangsa. Sebab kita lebih faham tentang kehebatan produk yang kita jual dan kita menarik org utk merasai kehebatan produk kita.

TETAPI sekiranya kita jual "sistem MLM" guna product (product atas angin atau product tidak wujud atau tiada nilai) amatlah susah untuk kita kekal berniaga. Sebabnya susah utk yakinkan org tentang tentang apa yang kita buat. Sistem bukan product dan ianya akan kekal sbg sistem. INI SALAH.

Sbb itulah ramai yg menganggap "sistem MLM" itu adalah TIPU. Sebabnya kita tiada sebab munasabah kenapa kita guna "sistem MLM". Akhirnya anda terus menganggap orang yang menggunakan "sistem MLM" adalah PENIPU dan SALAH.

Actually "sistem MLM" adalah sistem yg diiktiraf dunia. Cuma kita yang tentukan untuk memilih menggunakan secara bersistem atau secara tidak bersistem.

Nak tanya u all la...kalau u all buka kedai jual barang2 then mesti nak customer ramai kan? So, if nak customer yang ramai, mesti nak promote barang dan cari customer. Right? 

So mesti u all nak minta tolong kawan2, sedara mara, adik, akak, abang untuk bantu u all promosikan brang2 u all...dan u all juga nak kawan2 u all pula ajak lagi kawan2 diaorang untuk promosi lg barang2 u all...TAPI u all rasa diaorang RAJIN ke nak tolong u all kalau u all tak bagi apa2 komisen? mestilah tak RAJIN kan?? Bekerja mestilah nak DUIT kan?

That's why munculnya "sistem MLM". U all bantu promosi kedai/product seseorang, u all dapat duit..u all tak bantu u all dapat duit tak? tak dapat lah kan.

So kena hadam dan faham betul2 "konsep MLM" supaya anda tidak diTIPU dan salah faham. Sebabnya "konsep MLM" mmg digunakan untuk peniaga mengembangkan bisnes ke pasaran antarabangsa.

Sebab itulah kita kena make sure yang kita kena bekerja dengan company yang kukuh dan mempunyai product yang mempunyai permintaan tinggi sekiranya kita ingin memilih "sistem MLM" sebagai salah satu medium untuk mencari rezeki dan sumber pendapatan tambahan.

STOP guna medium yang salah dan cari pendapatan tambahan dan bekerja bersama company yang kukuh dan mempunyai pasaran antarabangsa yang luas. Jadi, dengan itu anda akan BERJAYA!! Jom saya realisasikan impian anda untuk sama-sama berkerja dan berjaya.



Sebarang pertanyaan sila hubungi untuk saya realisasikan impian anda:-

NUR SYAZA AZIZAN 


Contact No : 0197530027
email : nursyazaazizan@gmail.com


No comments:

Post a Comment